Logga in

Träning

Välkommen att träna med oss på Golden Wellness! Hos oss har du möjlighet att träna ute året runt!
Vår ambition är att du efter våra uteträningspass ska känna dig rejält slutkörd i kroppen men uppfriskad, glad och pigg i tanken, när du åker hem ska du redan längta till nästa pass.

Klädsel

Ta på dig funktionella kläder som transporterar bort fukten från kroppen, detta är extra viktigt när det är kallt ute. Det är sällan som träningen ger några bestående skador på kläderna, men du får räkna med att de kan bli lite smutsiga och blöta. Ta gärna på dig ett extra lager som du kan ta av dig när du blir varm. På fötterna rekommenderar vi löparskor & när snön faller eller det är is rekommenderar vi halkskydd/broddar.
När det är kallt ute är underställ att rekommendera (från ca 10 grader och kallare). Även mössa och vantar bör vara med och kan enkelt tas av när det blir för varmt. Från ca -10 grader är två lager underställ bra, och/eller en fleece. Underställ av syntet eller ull även bra vid regn. Det är också bra att ha en regntålig/tunn vindjacka vid behov, och en extra tröja att ta på sig när passet är slut eller när vi gör mer stillasittande styrkeövningar

Dryck och mat

Glöm inte att äta och dricka ordentligt innan passet. Omkring 2-3 timmar innan passet bör du äta en större måltid med långsamma kolhydrater som ger dig energi under en längre tid. Inom en timme före passet är det bra att fylla på med lite snabbare kolhydrater, exempelvis en banan. Ta gärna med dig en vattenflaska till passet, att behålla en bra vätskebalans är viktigt för att kunna prestera. Inom en timme efter passet bör du se till att få i dig snabba kolhydrater och proteiner för att kroppen ska kunna tillgodose sig träningen på bästa sätt, exempelvis en smörgås med skinka och ett glas mjölk.

Träningsinformation

All träning med Golden Wellness sker på egen risk, kund är ansvarig själv ha egen olycksfall försäkring.

Träning utgår efter följande regler:
Kraftigt oväder där det blixtrar och åskar och kan vara en risk för att vistas utomhus.
Vid i hållande regn,halka is eller snö i schemalagda pass på StreetStrider.
Vid mindre än 2 personer i schemalagda pass på Street Strider.
Vid mindre än 2 personer i Schemalagda pass på tennis.
Vid mindre än 3 personer i schemalagda pass på all ”Ute träning” samt Yoga.
Vi tar kontakt med Er vid uteblivna pass, vid osäkerhet titta på bokningen eller vår hemsida.

Avbokning minst 4 timmar innan pass, vid utebliven ankomst 50 kr. Boten betalas in på företagets swish: 1231963180 el kontant betalning vid nästa träning.
Vänligen respektera att boka av i tid, speciellt vid morgonpass, så att den som står på reserv har möjligheten att hinna få veta om den fått plats, samt att vi kan planera ett så bra pass som möjligt för Er.
Vänligen boka Er på samtliga pass, det är det vi går efter när vi planerar passen samt om passet uteblir. Har Ni av någon anledning problem med att boka Er, kontakta oss.

Vad vill du träna?